top of page
Retur og angrerett
Vi ønsker at du skal være trygg på dine rettigheter når du handler hos oss.
Her finner du all nødvendig informasjon om retur, angrerett og reklamasjon.
Angrerett
Ved kjøp i vår nettbutikk har du som forbruker rett til å angre på kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varen. Det er viktig å være klar over at angreretten ikke gjelder for ferskvarer eller varer som forringes raskt, slik som oster, skinker og andre ferske matvarer.
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten for varer som ikke er unntatt, må du gi oss skriftlig beskjed innen 14 dager etter mottak. Du har deretter ytterligere 14 dager på deg til å returnere varen.
Kunden dekker selv returkostnadene, med mindre annet er avtalt. Vi refunderer kjøpesummen innen 14 dager etter at vi har mottatt varen eller bevis på at den er sendt tilbake.
Reklamasjon
Hvis en vare har feil eller mangler, har du rett til å reklamere i henhold til forbrukerkjøpsloven. Ta kontakt med oss så snart som mulig dersom du oppdager en feil.
Du kan ha rett til:
-
Reparasjon
-
Omlevering
-
Prisavslag
-
Heving av kjøpet
Vi vurderer hver reklamasjon individuelt og følger gjeldende lover og regler.
Produktinformasjon
For å sikre at du har all nødvendig informasjon før du kjøper et produkt, oppgir vi:
-
Nettovekt
-
Ingrediensliste
-
Næringsdeklarasjon
-
Produktbetegnelse
-
Eventuelle allergener
Holdbarhetsdato vil være oppgitt ved levering.
Informasjonen skal være tydelig tilgjengelig på produktsidene våre.
Kontakt oss
Har du spørsmål om retur, angrerett eller reklamasjon? Kontakt oss gjerne:
-
E-post: post@almamater.no
-
Telefon: +47 969 24 206
-
Adresse: Olav Tryggvasons Gate 28, Trondheim, NO 7011
bottom of page